Sunday 1 July 2012

kejadian menakjubkan tatkala Rasulullah s.a.w dilahirkan


Suasana hening subuh begitu damai dan dan amat menenangkan setiap jiwa insan di dunia. diiringi dengan angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa..keadaan alam pada ketika itu kelihatan seolah-olah ingin menyambut ketibaan tetamu agung yang tidak pernah dirasai oleh penduduk mekah sebelum ini.

Lahirnya bayi yang mulia itu dan disambut oleh keluarga bani Hashim. kelahiran nabi muhammad telah memadamkan api-api keramat kaum majusi negeri Parsi di kuil-kuil yang selama ini 1000 tahun tidak terpadam semenjak ianya dihidupkan.

Tiang-tiang utama istana Qisra Rumawi juga menggoyang dan mnyebabkan menaranya terus roboh. berhala-berhala di sekitar kaabah retak dan bergoncangan. Muhammad lahir dengan panji-panji risalah terakhir dari Allah untuk umat manusia.

Cahaya dari tubuh Muhammad terpancar naik ke dada langit dan menerangi semua tempat yang dilaluinya. para pendeta pada ketika itu mendapat mimpi yang menakutkan berikutan kelahiran baginda di dunia. ketika kelahiran, bayi mulia itu tersunat dan tali pusatnya sudah terpotong.ketika lahir ke dunia. beliau berkata "Allahuakhbar! Alhamdulillah, Dialah Allah yang harus disembah siang dan malam."

Sesungguhnya kelahiran nabi ini adalah di bawah perencanaan Allah

sumber: biografi agung Rasulullah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...