Monday 12 March 2012

kun fayakun~



salam..:) jom senyum....tetaplah tersenyum walau apa pun ujian yang datang..mungkin ALLAH telah tetapkan kita perlu hadapi ujian tersebut..kun fayakun..

Bila Allah berkehendak serta menghendakinya, dan apabila Dia telah menetapkan sesuatu maka Allah berfirman : "Jadilah", maka jadilah dia. Begitulah beberapa ungkapan ayat-ayat kun [jadi] maka faya kun [jadilah] dalam al-Qura’an..
jangan pula merasa gundah walaupun datangnya ujian yang amat berat bagimu..terimalah dengan penuh keredhaan..kita tidak tahu Allah telah mempersiapkan yg terbaik untuk hamba2NYA..para malaikat di atas sana akan mendoakan utk kita sekiranya kita tabah dan terus mengharapkan pertolongan ALLAH..begitu juga hidupku..kadang2 ada ujian yang amat berat untuk ditanggung..apabila terasa ujian itu tidak tertanggung, bisikkan di hatimu..aku punya ALLAH..ALLAH maha memahami segala isi hatiku..

ketika kesejukan malam menusuk..gagahkan dirimu mengadap Pencipta..
pada ketika itulah Dia tidak akan menolak segala rayuanmu...
pada  ketika itulah dia setia mendengar segala keluh kesahmu..
menangislah kamu di hamparan sejadah..
sesungguhnya Dia Maha Mengasihi dan Maha Mengasihani...
janganlah khuatir terhadap segala apa yang bakal berlaku..sabarlah menanti pertolongan Tuhanmu..Dia tidak akan mengecewakan hamba2NYA..:)

ingatlah dan salinglah memperingati bahawa kita dibawa ke bumi hanya sekadar memenuhi panggilan hidup, sabarlah dgn segala ujian yang datang..kita hanya menuunggu pengakhiran kehidupan sementara yang penuh tipu daya ini untuk dpersembahkan di pentas pengadilan kelak..ayuh persiapkan diri..segalanya atas kemahuan diri..katakanlah mahu wahai hati..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...